torsdag 19 september 2013

Mycket

Det är mycket nu... 
Har för mycket i mitt huvud.. Måste börja anteckna mer tror jag...
Igår hade jag glömt hemnycklarna hemma i Elins simväska och idag glömde jag mitt körkort! 
Idag var en sån dag när jag verkligen behövde mitt körkort... 
Vi skulle stå i monter på Sturup för Best Western. Jag var väl förberedd... Gjort 3 prov i säkerheten på Sturup (jobbiga prov, man var tvungen att ha alla rätt på alla proven), lagt fram min bw tröja och lite annat. Säkerhetsproven måste man göra för att få lov att vistas innanför säkerhetskontrollen och då måste man även ha en visitorbadge som man får om man visar giltig legitimation oxå. 

Detta händer när jag kliver in på säkerhetskontoret:
Jag: hej! Mitt namn är Jessica och kommer från BW! Jag skulle hämta nån säkerhetsbadge här?!
Vakt: ok, har du legitimation?
Jag: japp! .... Och börjar febrilt leta först i plånboken sen i väskan....
Jag:.... Eeehhhh.... Host host... Nej! :(
Vakt: men det måste du ha!! Annars kommer du inte in!
Jag: djup suck... Blinkar med ögonfransarna.... Men jag har ju en massa andra kort där det står mitt namn på... 
Vakt: ja men det är inget legg!! 
Jag: men du skojar!! Dessutom var det strul med en annan kollegas badge så han får bara komma in om jag är med honom!!
Vakt: jaha?!?
Jag: .... Börjar få panik... Men alltså Camilla kommer att skjuta mig!!!!!! 
Vakt tittar konstigt på mig...
Jag: .... Ok kanske fel ordval... Med tanke på omständigheterna... Och blinkar lite till med ögonen!! 
Till slut lyckas han fixa så att jag kommer in! : )) men avslutar samtalet med att det var typ en sak jag skulle ha med mig dit och det var legg!!!! Svårt?!?!!
Jag: nä jag skulle faktiskt ha äpple med mig oxå och dom har jag i bilen!! : D
Vakten uppskattade inte min humor... 
Sen kör jag och parkerar... Går i 5 minuter och kommer då på att äpplena är kvar i bilen.... Får alltså gå tillbax igen!!

Alltså helt sjukt!! Vad är oddsen?!?
Måste nog köpa en griffeltavla att ha runt halsen och föra anteckningar på!! 




2 kommentarer:

  1. Hej hjärtat ,hittar inte din mejl...å min lur funkar inte för tillfället.
    Men,träffade din underbarast till mor,å hon nämnde nåt om en träff.?
    Mejla mej på tjooolahvippen@hotmail.com

    Bestäm ni dag å så när ni kan,
    För min del så kan jag närsom om jag mår ok.skulle det inte funka så e det inte hela världen,då kommer jag med nästa gång.

    Jag har fått en icke allvarlig men autommun sjukdom så håller just på att mixtra m mediciner osv
    Å vet aldrig om jag har en bra dag imorrn.

    Men bestäm ni,
    Mejla tid och så till mej så kommer jag göra allt jag kan för att kunna.
    Ser fram emot att se er igen,
    Å inget gråtkalas som förra gången,maj gadd!hahaha


    Mejla,så service

    Kram lina
    (Du e lika aktiv i din blogg som jag,hihihi)

    SvaraRadera
  2. Gick inte att redigera kommentaren,så lite autokorrekt lite här å var...hihih,
    Hoppas du fattar ändå.

    Mejl: tjooolahvippen@hotmail.com


    Mejla så ses vi !
    Å jag kan alltid,om jag mår ok.

    Kraaaaam på dej sötnöten min

    SvaraRadera